Ό,τι θέλετε να ξέρετε για τους super τηλεφακούς

Ό,τι θέλετε να ξέρετε για τους super τηλεφακούς

Ό,τι θέλετε να ξέρετε για τους super τηλεφακούς

Οι τηλεφακοί µε µεγάλες εστιακές αποστάσεις πάντα ασκούσαν µια περίεργη έλξη στους φίλους της φωτογραφίας. Μεγάλοι και εντυπωσιακοί, συχνά πολύ ακριβοί, δηµιουργούν µύθο και εικόνα για τους ευτυχείς κατόχους. Από την άλλη µεριά δεν ανήκουν στους φακούς καθηµερινής χρήσης. Μάλλον σε εξειδικευµένες εφαρµογές απευθύνονται: δράση, αγώνες, πολεµικό ρεπορτάζ, φωτο-σαφάρι, το φεγγάρι και στην χειρότερη εκδοχή στιλ …paparazzi.

Αυτή τη φορά θα µας απασχολήσουν οι µεγάλοι τηλεφακοί µε εστιακή απόσταση πάνω από 200mm. Εκεί δηλ. που αρχίζει η …υπερβολή, που δεν αφορούν την καθηµερινότητα. Εκεί που περιβάλλονται πλέον µε την αίγλη του εξωτικού είδους, αν µάλιστα έχουν γρήγορο µέγιστο διάφραγµα οπότε οι τιµές εκτοξεύονται στα ύψη.
Ο τηλεφακός επιλύει το µεγάλο πρόβληµα των εικόνων που βρίσκονται µακριά µας. Σκεφθείτε την απογοήτευση του φωτογράφου που διαπιστώνει ότι δεν µπορεί να πλησιάσει αρκετά το θέµα του. Σίγουρα υπάρχουν και superzoom compact αλλά τίποτε δεν µπορεί να έλθει κοντά στην ποιότητα της ρεφλέξ µε τον τηλεφακό prime σταθερής εστιακής απόστασης. Είναι οι καθαρόαιµοι του είδους, τα σπάνια εκείνα οπτικά που απελευθερωµένα από τους συµβιβασµούς του κόστους, λύνουν τα χέρια του φωτογράφου να καταγράψει όπως αυτός θέλει το (µακρινό) θέµα και να ξεφοντάρει απίστευτα υπογραµµίζοντας µε έµφαση το σηµείο που θέλει να νετάρει.
Οι super tele φακοί αποτελούν ειδική περίπτωση. Συµπιέζουν την προοπτική, είναι (πολύ) ευαίσθητοι στο camera shake και προϋποθέτουν κάποιας µορφής στήριξη, κουράζουν στη µεταφορά, έχουν ευπαθή µεγάλα εµπρός στοιχεία. Το τελευταίο ενδεχοµένως να αποτελεί µεγάλο πρόβληµα αφού είτε το τα φίλτρα είναι πανάκριβα είτε σε πολλές περιπτώσεις λόγω τεράστιων κρυστάλλων δεν προβλέπεται σπείρωµα φίλτρου και αντί για αυτό υπάρχει θυρίδα υποδοχής (slot in) ειδικών φίλτρων στην πίσω πλευρά. Με τον τηλεφακό συµπιέζεται το βάθος της εικόνας. Λόγω µακρινού σηµείου λήψης µειώονται οι  διαφορές στη κλίµακα ανάµεσα στο µπροστινό µέρος, το µεσαίο και το φόντο. Έτσι π.χ. µερικοί φωτογράφοι αξιοποιούν τον τηλεφακό για να δώσουν ψευδαίσθηση περισσότερου κόσµου εκεί που υπάρχει µικρό πλήθος.

TELEFAKOI.indd

TELEFAKOI.inddΤι σηµαίνει super telephoto

Ως super telephoto σύµφωνα µε -άτυπη- σύµβαση ορίζουµε τους φακούς εστιακής απόστασης άνω των 200mm. Οι οπτικές γωνίες τους είναι πολύ περιορισµένες, 12° ή µικρότερες. Για να έχουν επαρκή φωτοσυλλεκτική ικανότητα χρησιµοποιούν µεγάλης διαµέτρου εµπρόσθια κρύσταλλα. Αυτό συνεπάγεται βάρος και όγκο για το σύνολο του φακού καθώς και την ανάγκη ύπαρξης µεταλλικών ισχυρών µηχανισµών στο εσωτερικό. Συχνά τα εµπρός οπτικά στοιχεία έχουν τόση µεγάλη διάµετρο ώστε να µην υπάρχουν τέτοια φίλτρα  στο εµπόριο. Τότε δέχονται ειδικά φίλτρα σε ειδική σχισµή (slot) της πίσω πλευράς.

Σε αυτό το ΦΩΤΟσχολείο

Οι τηλεφακοί σταθερής εστιακής απόστασης πάνω από 200mm έχουν την τιµητική τους. Σπάνιοι και εξωτικοί, µε µεγάλο βάρος και επιβλητικό όγκο, θεωρούνται συνώνυµοι των µεγάλων αθλητικών εκδηλώσεων, των εξωτικών ταξειδιών, των σαφάρι στην αφρικανική ζούγκλα και των προτιµήσεων του …National Geographic. Δεν είναι τυχαίο ότι αν εµφανιστεί κάποιος µε τέτοιο φακό χαρακτηρίζεται σίγουρα επαγγελµατίας. Οπωσδήποτε δικαιούνται το  (θεωρητικό τουλάχιστον) ενδιαφέρον µας. Επίσης να διευκρινήσουµε ότι οι zoom  µεγάλων εστιακών αποστάσεων θα µας απασχολήσουν προσεχώς.

 

 

20mm

agalmata 100mm

agalma 300mm

 Χαρακτηριστικά και ιδιότητες

Ι.    Θα πρέπει να κάνουµε διάκριση ανάµεσα στους φακούς πορτραίτου (85-105mm) για τους οποίους έχουµε γράψει σχετικά σε παλιότερο τεύχος του ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΥ (Νο 217) και στους µεγάλους τηλεφακούς (200-600mm)  που βρίσκουν εφαρµογή στους αθλητικούς αγώνες και τα σπορ.
ΙΙ.    Ο τηλεφακός σχεδόν καταργεί την απόσταση µεταξύ του φωτογράφου και του θέµατος. Τα πιο µακρινά και απλησίαστα θέµατα πλησιάζουν ρεαλιστικά. Αρκεί ο φωτογράφος να επιλέξει τη σωστή εστιακή απόσταση.
ΙΙΙ.    Αγοράζοντας µεγάλο τηλεφακό αντιµετωπίζουµε ένα δίληµµα. Σταθερής εστιακής απόστασης ή zoom; Σηµειώνουµε ότι οι zoom σπανίζουν όταν ζητάµε να καλύπτουν εστιακές αποστάσεις 200-500mm. Eίναι ογκώδεις, βαρείς και µε σκοτεινά διαφράγµατα. Επίσης δυσκολεύουν λόγω µέτριας φωτεινότητας και βάρους των κρυστάλλων την λειτουργία του autofocus.
V.    Οι super tele µεγάλων εστιακών αποστάσεων έχουν καλύτερη οπτική συµπεριφορά και πιο φωτεινά µέγιστα διαφράγµατα αλλά και αυτοί είναι ογκώδεις και βαρείς.
VI.    Εξαιτίας του στενού οπτικού πεδίου του τηλεφακού, ο φωτογράφος τείνει να κροπάρει σφικτά. Μαθαίνει να βλέπει φόρµες και σχήµατα δίνοντας βάρος στην αισθητική απόδοση του θέµατος.
VII.    Η απόσταση από το θέµα, αφήνει περιθώριο  άνεσης ανάµεσα στο φωτογράφο και στο αντικείµενο.

mhxanes

400 mm

Camera Shake

Όσο µεγαλώνει η εστιακή απόσταση οι τηλεφακοί υποφέρουν από ένα σοβαρό πρόβληµα: το φαινόµενο camera shake (κούνηµα) µειώνει την ευκρίνεια και η εικόνα εµφανίζεται λιγότερο ή περισσότερο θολή. Η σοβαρότητα του προβλήµατος είναι ευθέως ανάλογη µε την εστιακή απόσταση και βέβαια µε το οπτικό πεδίο που καλύπτει ο φακός. Για παράδειγµα, όταν φωτογραφίζουµε µε τον κλασικό 50mm φακό το οπτικό πεδίο (µετρηµένο διαγωνίως) είναι 46°. Με super telephoto 500mm είναι µόλις 4,6° οπότε η ίδια µετατόπιση (κούνηµα) που περνάει σχεδόν απαρατήρητη στον standard φακό έχει στην περίπτωσή µας 10x επίδραση στον µεγάλο φακός  ενώ τα πράγµατα χειροτερεύουν λόγω του µεγάλου βάρους. Πραγµατικά αν δοκιµάσουµε να κρατήσουµε σταθερά µια ρεφλέξ που φοράει διαδοχικά ελαφρύτερο και µετά βαρύτερο φακό θα διαπιστώσουµε ότι το βάρος είναι δυσµενής παράγοντας.

thalassa 400 mm

thalassa 800 mm

thalassa 1600 mm

Know how

Βάρος. Όλοι γνωρίζουµε ότι για σχεδιαστικούς λόγους οι µεγάλοι φωτεινοί τηλεφακοί έχουν µεγαλύτερο όγκο και βάρος. Ένας 300mm f/2,8 είναι πολύ µεγαλύτερος και βαρύτερος από τον αντίστοιχο 135mm, όσο για τον αντίστοιχο 400mm ας µη συζητάµε καλύτερα! Τέτοιοι φακοί πολλών κιλών είναι κατάλληλοι µόνο για …µπρατσωµένους φωτογράφους. Δεν είναι τυχαίο ότι όλοι οι φακοί άνω των 200mm έχουν προαιρετικό ή στάνταρ κολλάρο µε σπείρωµα υποδοχής τριπόδου. Κατόπιν αυτών στις γκάµες των εταιριών υπάρχουν και πιο αργοί φθηνότεροι φακοί (συνήθως µε φωτεινότητα f/5,6).
Teleconverter. O πιο φθηνός τρόπος για να πολλαπλασιάσει κανείς την εστιακή απόσταση κατά 1,4x ή 2x φορές. Όµως έχει επίπτωση στην πραγµατική φωτεινότητα εφόσον στο 1,4x παρατηρείται απώλεια 1f/stop και στο 2x 2f/stop.

TELEFAKOI.inddΓια ακούνητες φωτογραφίες

Ξεπερνώντας το εµπόδιο του camera shake ξετυλίγονται οι πραγµατικές δυνατότητες των τηλεφακών. Όντας premium κατά κανόνα έχουν καλύτερη αναλυτική ικανότητα από τους αντίστοιχους zoom. Ρίχνοντας µια µατιά στα διαγράµµατα MTF διαπιστώνουµε ότι είναι πολύ ψηλότερα από το µέσο όρο των φακών.
Όταν το µόνο ανασχετικό εµπόδιο είναι η σταθεροποίηση, η λύση «τρίποδο» µοιάζει αναπόφευκτη. Ή µήπως όχι; Πράγµατι, σε πολλές περιπτώσεις π.χ. σε αγώνες, σε περιεχόµενο που εµπλέκει κίνηση και δράση, το στήσιµο τριπόδου µπορεί να είναι αποτρεπτικό. Μόλις φανταστούµε τη φασαρία και καθυστέρηση από το «στήσε – ξεστήσε» του τριπόδου τότε συνειδητοποιούµε ότι πρέπει να βρούµε εναλλακτικές λύσεις.

speed dialΠροφανώς το Α και το Ω είναι η γρήγορη ταχύτητα κλείστρου σε συνδυασµό ίσως µε οπτικό σταθεροποιητή στο φακό.Μερικές πειραµατικές λήψεις αρκούν για να µας πείσουν: Προσαρµόζουµε στη µηχανή µας ένα φακό 70-200mm ζουµάροντας στη θέση tele 200mm. Μετά κάνουµε διαδοχικές λήψεις µε 1/60s, 1/125s, 1/250s, 1/500s. Και 1/1000sec. Συγκρίνοντας τα αποτελέσµατα, καταλαβαίνουµε ποια είναι η βέλτιστη ταχύτητα. Όµως δεν είναι πάντα εύκολο να κάνει κανείς κλικ µε 1/500sec. µε µέτριο ή ανεπαρκή περιβαλλοντικό φωτισµό ειδικά όταν δεν διαθέτει ένα πολύ φωτεινό φακό. Εξ άλλου οι τιµές των γρήγορων (µε φωτεινότητα f/2,8) τηλεφακών είναι εξωπραγµατικά ακριβές για τους ερασιτέχνες. Όσο για τον όγκο και το βάρος των γρήγορων φακών είναι παράγοντες που προσθέτουν προβλήµατα µεταφοράς και δυσχρηστίας.

kopela

Τα όπλα του φωτογράφου

Yψηλή ευαισθησία ISO.

Οι σύγχρονες DSLR στην πλειοψηφία τους έχουν πολύ καλή απόδοση σε ευαισθησίες της τάξης ISO 800 ή και περισσσότερο (ιδίως οι full frame). Mε αυτό τον τρόπο ο φωτογράφος µπορεί να κερδίσει µερικά stop ταχύτητας.
Παράδειγµα. Μετατοπίζοντας τη ρύθµιση ISO από 100 σε 1600 αυτό µεταφράζεται σε κέρδος 4stop. Με άλλα λόγια µπορούµε να τραβήξουµε µε το ασφαλές 1/500sec. αντί για το επικίνδυνο 1/30sec. Βέβαια η συµπεριφορά στο θόρυβο και την λεπτοµέρεια δεν είναι πανοµοιότυπη στα ISO 100 και 1600 αλλά τουλάχιστον µένει απροβληµάτιστη στα µοντέλα  DSLR νέας γενιάς.

Οπτικός σταθεροποιητής.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να κερδίσουµε πόντους στην σταθεροποίηση. Π.χ. φακός µε καλό IS ή VR ή όπως αλλιώς λέγεται, συνήθως µας δίνει πλεονέκτηµα ως 4 stop ταχύτητας. Δηλ. αν σε δεδοµένες συνθήκες περιβαλλοντικού φωτισµού έχουµε ένδειξη 1/15sec. µε τελείως ανοικτό διάφραγµα φακού π.χ. f/4, µε optical stabilizer ανεβαίνουµε στο 1/250sec.Εννοείται ότι τα 4stop αντιπροσωπεύουν την καλύτερη δυνατή επίδοση του stabilizer που αρκετά συχνά δεν επαληθεύεται.

Σταθεροποίηση τηλεφακού µε “τρικ”.

Εκεί που όλα αποτυγχάνουν (δεν έχουµε φακό µε οptical stabilizer, το φως είναι µουντό, η µηχανή µας βγάζει θόρυβο “ψηλά”) καταφεύγουµε τα µεγάλα µέσα για να βγουν ακούνητα τα καρέ µε τον τηλεφακό. Αντί για τρίποδο επιστρατεύουµε το µονόποδο που είναι πιο ευέλικτο, χωράει παντού και αν το κρατήσουµε σωστά δηλ. µε τα πόδια σε διάσταση σχηµατίζοντας εικονικό τρίποδο, µας δίνει πλεονέκτηµα 3stop ταχύτητας.
Αλλιώς µπορούµε να αξιοποιήσουµε τα κόλπα των παλιών φωτογράφων που περνούν από γενιά σε γενιά. Δηλ. να κοντράρουµε την πλάτη µας σε τοίχο, να αγκαλιάσουµε ένα κορµό δένδρου ή µια κολώνα της ΔΕΗ κλπ. Όσο περίεργο και αν φαίνεται, δουλεύει. Χρήσιµες είναι επίσης οι στηρίξεις τύπου bean bag δηλ. εύκαµπτοι σάκκοι µε «χύµα» υλικό που περιτυλίγουν την κάµερα.

chromatic-aberration-apochromatic_xegyrΤip

Οι τηλεφακοί πάσχουν από φαινόµενα χρωµατικής εκτροπής δηλ. τα τρία βασικά χρώµατα του φάσµατος δεν εστιάζουν ακριβώς στο ίδιο εστιακό επίπεδο κάτι που µειώνει την ευκρίνεια. Διορθωµένοι είναι οι αποχρωµατικοί (AΡΟ) τηλεφακοί.

Πρέπει να θυµόµαστε

• Το βάθος πεδίου στους τηλεφακούς είναι πολύ πιο µικρό σε σύγκριση µε ευρυγώνιο και νορµάλ.
Οι super τηλεφακοί θέλουν πάντα και το τρίποδό τους. Ο κίνδυνος της κουνηµένης φωτογραφίας σε λήψεις µε το χέρι και µέτριες ταχύτητες κλείστρου είναι µεγάλος.
Η χαµηλότερη ασφαλής ταχύτητα κλείστρου για κράτηµα στο χέρι είναι η πλησιέστερη στην εστιακή απόσταση του φακού.
• Οι τηλεφακοί, ιδιαίτερα αυτοί µε µεγάλη εστιακή απόσταση χαρακτηρίζονται από µέτρια  διαφράγµατα συνήθως της τάξης του f/5,6. Moντέλα µε µέγιστο διάφραγµα f/2,8 είναι σπάνια και πανάκριβα. Ανήκουν στην κατηγορία των λεγόµενων εξωτικών τηλεφακών
• Προσέξτε τις λήψεις σε συνθήκες χαµηλού φωτισµού. Αυξήστε την ευαισθησία ISO ή χρησιµοποιείστε πιο ανοικτό διάφραγµα
• Πάνω από τα 300mm αρχίζουν να σπανίζουν οι zoom και να κυριαρχούν οι στάνταρ φακοί που είναι και το αντικείµενό µας στο παρόν άρθρο.

 

 

 

Μνηµονικός κανόνας

Οι παλιότεροι φωτογράφοι είχαν σαν οδηγό, τον εξής εύκολο στην αποµνηµόνευση κανόνα:
“Για κάθε φακό η minimum ασφαλής ταχύτητα κλείστρου είναι η πλησιέστερη που αντιστοιχεί στην εστιακή του απόσταση”.
Δηλ. για φακό 300mm και κράτηµα στο χέρι θέλουµε τουλάχιστον 1/250sec. ή πιο γρήγορη ταχύτητα. Πρόκειται βέβαια για προσέγγιση µέσου όρου αφού διαφορετικοί άνθρωποι έχουν άλλα χαρακτηριστικά σταθερότητας µε αποκλίσεις αρκετών stop. * Πρέπει ακόµη να ληφθεί υπόψη ο συντελεστής πολλαπλασισµού της εστιακής απόστασης (lens factor) που στα σώµατα APS-C είναι 1,5x και στο Micro 4/3 2x. Δηλ. µε µηχανή Οlympus Pen που υιοθετεί φορµά Micro 4/3 η ελάχιστη ασφαλής ταχύτητα λήψης για φακό 50mm είναι 1/125sec. (50×2=100).

Nikkor 300mm VR.

Οπτική σταθεροποίηση

Σε αρκετούς super telephoto νέας γενιάς ενσωµατώνεται σύστηµα οπτικού σταθεροποιητή. Περιλαµβάνει ένα «πλέον» γκρουπ οπτικών στοιχείων µε δυνατότητα κίνησης και ελέγχου από ηλεκτροµαγνήτες. Τυχόν κραδασµοί που επηρεάζουν αρνητικά τη σταθερότητα ανιχνεύονται από ένα ζευγάρι πιεζοηλεκτρικών αισθητήρων κίνησης που συχνά αποκαλούνται και γυροσκοπικοί. Ο ένας ελέγχει την οριζόντια κίνηση και ο άλλος την κατακόρυφη.OLYMPUS DIGITAL CAMERAΜερικοί φακοί εφοδιάζονται µε την εξτρά λειτουργία Active κατά την οποία τα γυροσκόπια είναι συνεχώς ενεργά διορθώνοντας σε αντίθεση µε την κανονική λειτουργία όπου ενεργοποιούνται µόνον αν χρειαστεί.

Τρίποδο µε τηλεφακό

Όσο βαρύτερο τόσο το καλύτερο. Δυστυχώς δεν έχει εφευρεθεί ακόµη πανάλαφρο τρίποδο που να σταθεροποιεί εξίσου καλά µε ένα βαρύ. Τα σύγχρονα ελαφρά υλικά (ανθρακονήµατα) προσφέρουν βελτίωση αλλά αυτό δεν σηµαίνει ότι είναι και …πούπουλο.
Οι απολήξεις των σκελών του τριπόδου πρέπει να είναι καλά στερεωµένες δηλ. τα καρφιά στο χώµα ή τα λαστιχένια παπουτσάκια σε οµαλό έδαφος.
Πρόσθετη σταθερότητα πετυχαίνουµε αποφεύγοντας την ανύψωση της κεντρικής κολώνας ή αναρτώντας ένα πρόσθετο βάρος από το άγκιστρο στο κέντρο.
Στηρίζουµε το σύνολο µηχανής/τηλεφακού από το κολλάρο του φακού και όχι την υποδοχή τριπόδου της DSLR. Mε αυτό τον τρόπο κατανέµεται σωστά το βάρος.
Χρησιµοποιούµε οπωσδήποτε ντεκλανσέρ ή τον αυτοχρονοµέτρη της µηχανής για την απελευθέρωση του φωτοφράκτη.

 

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟΙ ΤΗΛΕΦΑΚΟΙ

 

 

Canon EF 300mm f 2 8L IS II USM

Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM

• Oπτική γωνία (διαγωνίως): 8°15’ • Δοµή: 16/12/13 • Iριδα διαφράγµατος: 9 πτερύγια • Ελάχιστο διάφραγµα: f/32 • Eλάχιστη απόσταση εστίασης (m): 01/02/00 • Μέγιστη µεγέθυνση (x): 0.18 • Image stabilizer: 4-stops • AF: Δακτυλιοειδές µοτέρ USM¹ • Στεγανοποίηση σκόνης/υγρασίας: ΝΑΙ • Φίλτρο (mm): 52 (πίσω πλευρά) • Διάµετρος x µήκος (mm): 128 x 248• Βάρος (gr): 2400 • Παρασολέιγ: ET-120(WII) • Θήκη: Lens Case 300B

 

 

 

 

0183000_Canon-EF-400mm-f4-DO-IS-USM

Canon EF 300mm f/4L IS USM

• Oπτική γωνία (διαγωνίως): 8°15’ • Δοµή: 15/11/13 • Ίριδα διαφράγµατος: 8 • Ελάχιστο διάφραγµα: f/32 • Eλάχιστη απόσταση εστίασης (m): 1.5 • Μέγιστη µεγέθυνση (x): 0.24 • AF: USM µικροµοτέρ • Φίλτρο (mm): 77 • Διάµετρος x µήκος (mm): 90 x 221 • Βάρος (gr): 1,190 • Θήκη: LZ1128 ή LH-D27

Canon EF 400mm f 5 6L USM

Canon EF 400mm f/4 DO IS USM

• Οπτική γωνία (διαγωνίως): 6°10’ • Δοµή: 17/13 • Ίριδα διαφράγµατος: 8 πτερύγια • Ελάχιστο διάφραγµα: f/32 • Ελάχιστη απόσταση εστίασης (m): 3.5 • Mέγιστη µεγέθυνση (x): 0.12 • AF: USM, µικροµοτέρ • Φίλτρο(mm): 52 Drop-in • Διάµετρος x µήκος (mm): 128 x 232.7 • Βάρος (gr): 1,940 • Παρασολέιγ: ET-120

Canon_EF_600mm_f4L_IS_II_USM_SIDE

Canon EF 600mm f/4L IS II USM

• Οπτική γωνία (διαγωνίως): 4°10’ • Δοµή: 16/12/13 • Ίριδα διαφράγµατος: 9 πτερύγια • Ελάχιστο διάφραγµα: f/32 • Eλάχιστη απόσταση εστίασης (m): 4.5 • Μέγιστη µεγέθυνση (x): 0.15 • Image stabilizer: 4-stop • AF: δακτυλιοειδές USM • Στεγανοποίηση σκόνης/υγρασίας: ΝΑΙ • Φίλτρα (mm): 52 Drop in • Διάµετρος x µήκος (mm): 168 x 448 • Βάρος (gr): 3920 • Παρασολέιγ: ET-160 (WII) • Θήκη: Lens Case 600B •

NIKKOR 300mm f 2 8G ED VR II AF-SNikkor 300mm f/2.8G ED VR II AF-S

• Ελάχιστο διάφραγµα: f/22 • Δοµή: 11 / 8 • Οπτική γωνία: 8°10’ (5°20’ σε Nikon DX format) • Ελάχιστη απόσταση εστίασης: 2.3 m/7.5 ft. σε AF mode; 2.2 m/7.2 ft. σε MF mode • Μέγιστη µεγέθυνση: 0.16x • Ίριδα διαφράγµατος: 9 πτερύγια • Φίλτρα: 52mm (dropin) • Διάµετρος x µήκος : 124×267.5mm. • Bάρος: 2,900 gr • Θήκη: Semi-soft Case CL-L1

 

 

 

NIKKOR 400mm f-2 8G ED VR AF-SNikkor 400mm f/2.8G ED VR AF-S

Ελάχιστο διάφραγµα: f/22 •  Δοµή: 14 / 11  •  Οπτική γωνία: 6°10’  •  Ελάχιστη απόσταση εστίασης: 2.9 m •  Μεγέθυνση: 1/6.3 •  Ίριδα διαφράγµατος: 9 πτερύγια •  Φίλτρο: 52mm (drop-in) •  AF: Internal Focusing (IF) SWM •  Διάµετρος x µήκος: 159.5χ368mm •  Βάρος (gr.): 4,620 •  Aξεσουάρ: Slip-on Lens Hood HK-33, Trunk Case CT-404, 52-mm screw-in filter, Strap LN-1, Monopod collar

 

NIKKOR-600mm-f-4G-ED-VR_FRONTNikkor 600mm AF-S f/4 G ED VR

Ελάχιστο διάφραγµα: f/22 • Δοµή: 15/12  • Οπτική γωνία: 4°10’ • Ελάχιστη απόσταση εστίασης: : 2.3 m/7.5 ft. σε AF mode; 2.2 m/7.2 ft. σε MF mode • Μέγιστη µεγέθυνση: 0.15x • Ίριδα διαφράγµατος: 9 πτερύγια • Φίλτρα: 52mm (drop-in)
• Διάµετρος x µήκος: 166×445.5mm. • Bάρος: 5,060 gr
• Θήκη: CΤ607 • Παρασολέιγ: ΗΚ35

Συντάκτης: www.photo.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: