Γυναικείο πορτραίτο αποκλειστικά με φυσικό φωτισμό

Γυναικείο πορτραίτο αποκλειστικά με φυσικό φωτισμό

00_kentriki1-860x500

 

Μεγάλη μερίδα των καλλιτεχνών αλλά και σχεδόν όλη η βιομηχανία διαφήμισης έχουν εστιάσει στη γυναίκα. Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, η γυναικεία εικόνα αποτελεί μέρος της καθημερινότητας στον κόσμο της επικοινωνίας και παρά την διαρκή προβολή, συνεχώς εντυπωσιάζει σα να ήταν η πρώτη φορά.

lighting-diagram-1417701691Εκ των πραγμάτων, η πολυφωτογραφημένη γυνακεία μορφή  μπορεί να προσεγγιστεί με διάφορους τρόπους και διαθέσεις. Ένα από τα είδη που αναδεικνύει τη θηλυκότητα, είναι η φωτογραφία glamour. Πρόκειται για όρο που συχνά σημασιοδοτείται με κατεύθυνση προς την ερωτική και προκλητική πλευρά. Εμείς όμως θα τον χειριστούμε ως αυτό ακριβώς που υποδηλώνει, δηλ. σαγήνη και γοητεία. Είναι η φωτογραφία που αναδεικνύει την ελκυστική πλευρά της γυναίκας. Σε αυτό συντελούν πολλοί παράγοντες όπως το make-up, η πόζα, τα ρούχα, πιθανοί υπαινιγμοί γυμνού όπως ακόμα και ο φωτισμός, οι χροιές αλλά και η ίδια η έκφραση του μοντέλου.

Ο χώρος

01_o_xoros1

Στο παράδειγμά μας, φωτογραφίσαμε τη Simona στο σπίτι της στο Λονδίνο έχοντας εκ των προτέρων αποφασίσει να εργαστούμε με τον διαθέσιμο φυσικό φωτισμό. Τα λονδρέζικα σπίτια φημίζονται για τα κάπως μεγαλύτερα παράθυρά τους, ακριβώς επειδή η πόλη δεν έχει πολλή ηλιοφάνεια. Τα παράθυρα λειτουργούν ως μία πολύ διάχυτη πηγή φωτισμού που φωτίζει κολακευτικά και απαλά το θέμα μας. Διαλέξαμε λοιπόν κάτι καθημερινό, ένα δερμάτινο μαύρο καναπέ τοποθετημένο μπροστά από το παράθυρο που καταλαμβάνει όλο το ύψος του τοίχου αλλά και παραλληλίζεται στο μήκος του καναπέ.

Οι έτοιμες ρυθμίσεις της μηχανής δεν καλύπτουν την ιδιαίτερη περίπτωσή που αντιμετωπίζουμε, η οποία πρέπει να διορθωθεί χειροκίνητα με προσθήκη magenta.

Το φως

Δυστυχώς για μας, σαν να μην αρκούσε ο συννεφιασμένος, σκοτεινός ουρανός του Λονδίνου ακόμα και μεσημεριανή ώρα, το παράθυρο βρισκόταν στη σκιά ενός μεγάλου δέντρου. Αυτό μας άφησε μικρό περιθώριο ρυθμίσεων στη μηχανή και επηρέασε τη χροιά του φωτός,  με τα πράσινα φύλλα του. Έτσι τοποθετώντας το μοντέλο στον καναπέ παρατηρήσαμε έντονη πράσινη χροιά που οφειλόταν στο ίδιο το δέντρο αλλά και στον πράσινο σκελετό του παραθύρου, πράγμα που διορθώσαμε επεμβαίνοντας στο White Balance (Ισορροπία Λευκού).

Το κάδρο και η πόζα

Όπως σε όλα τα είδη φωτογραφίας, έτσι και στο πορτραίτο, η τοποθέτηση του μοντέλου μέσα στο κάδρο είναι καθοριστικής σημασίας. Αποφάσεις για το τι θα μείνει μέσα, που θα κοπεί και από ποια γωνία θα παρουσιαστεί, λένε κάθε φορά τη δική τους ιστορία, τα δικά τους ψέμματα και αφήνουν τον θεατή να κάνει τις δικές του ερμηνείες.

Ο κορμός του σώματος έχει στρίψει και το πόδι μπαίνει πολύ μέσα στο κάδρο με αποτέλεσμα να κρύβει άσκοπα το εσώρουχο δίνοντας περιττή έμφαση στο αδιάφορο γόνατο.

06

07

08

12inch_reflector_silver_lr3_xoris_anaklastira4_me anaklastiraΟ ΑΝΑΚΛΑΣΤΗΡΑΣ

Αμέσως διακρίναμε την ανάγκη συμπληρωματικού φωτισμού δηλ. να γεμίσουν οι σκιές και να εξισορροπηθεί η κατανομή φωτός. Εδώ δεν υπάρχει πιο ταιριαστή λύση από τη χρήση ανακλαστήρα. Ο ανακλαστήρας που χρησιμοποιήσαμε ήταν κυκλικός, διαμέτρου 1m, τοποθετημένος με την ασημί πλευρά προς το μοντέλο. Η επιλογή ασημί επιφάνειας ανάκλασης έγινε για δύο λόγους: α. ανάγκη για περισσότερο φως, και β. πιο σκληρός χαρακτήρας φωτισμού σε σχέση π.χ. με λευκή επιφάνεια ανακλαστήρα

 

Canon-EOS-5D-Mark-II-with-body-cap-front-view
ΟΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

Προκειμένου να χωρέσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο θέμα από αυτή την απόσταση χωρίς όμως παραμορφώσεις, επιλέξαμε έναν σχετικά ευρυγώνιο φακό εστιακής απόστασης 35mm (σε full frame μηχανή). Στα 35mm γλιτώνουμε τις γεωμετρικές παραμορφώσεις που είναι ενοχλητικές σε σώμα και πρόσωπο. Ταυτόχρονα δεν έχουμε χάσει ακόμα τη δυνατότητα να ελέγξουμε το βάθος πεδίου. Με το πρώτο κλικ συνειδητοποιήσαμε ότι φωτομετρικά έπρεπε να κινηθούμε σε οριακές ρυθμίσεις. Διάφραγμα f/2.0 δηλ. κλείσιμο ένα stop για να κερδίσουμε σε οξύτητα του φακού 35mm f/1.4 και ταχύτητα 1/125sec για σταθεροποίηση της λήψης στο χέρι χωρίς τρίποδο. Επιλέξαμε να φωτομετρήσουμε από την επιδερμίδα της φωτεινής πλευράς του προσώπου και ανεβάσαμε την ευαισθησία στο ISO 800 για να έχουμε την επιθυμητή ταχύτητα φωτοφράκτη.

πηγή: 

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: